Wednesday 18 April 2012

Projek Teater Trilogi ROMPAKAN BERSEPADU

ROMPAKAN BERSEPADU merupakan satu projek teater trilogi dan novel. Idea untuk membikin teater bersiri muncul semenjak tahun 2009 lagi selepas PARADOKS PRODUCTIONS mementaskan karya teater pertamanya.

Dan kini pada tahun 2012, projek itu bakal terlaksana apabila ROMPAKAN BERSEPADU akan dipentaskan. Idea ROMPAKAN BERSEPADU pula secara tak langsung muncul selepas pembikinan filem pendek ekpress TIKAM yang diarahkan oleh Razaisyam Rashid dan skrip tulisan Nazri M.Annuar. Untuk projek itu Aloy Paradoks, Fasyali Fadzly, Rayza MukMin dan Shyrudin merupakan pelakonnya. Idea dan konsep filem pendek TIKAM itu kemudian dianggap sebagai hak milik bersama, dan setiap orang boleh membikinnya kembali dalam bentuk atau medium yang berlainan.

Maka, Aloy Paradoks mengambil keputusan untuk menulisnya dalam naskah teater pula, dan diberi nama ROMPAKAN BERSEPADU. Ia sama sekali berbeza dari segi jalan cerita berbanding filem pendek TIKAM, tapi masih mengekalkan intipati yang sama.

Dan selepas digabungkan dengan idea teater bersiri itu, maka muncul Projek Teater Trilogi ROMPAKAN BERSEPADU. Dengan edisi pembukaan berjudul ;

ROMPAKAN BERSEPADU ep 1 - Plan B.

Penulis/Pengarah : Aloy Paradoks
Lakonan : Fasyali Fadzly, Rayza MukMin, Aman Nassim, Shyrudin dan Mustaqim.
Tarikh : 03 mei hingga 06 mei 2012.
Tempat : Stor Teater Dewan Bahasa Dan Pustaka.
Masa : 8.30 malam.
Tiket : RM 20
Tempahan : 012-6293327

No comments:

Post a Comment